To live in a bag

Vi kommer aldrig att dö.

Margaret River

Publicerad 2014-04-07 17:17:39 i S&E,

Har bott här i Perth i två veckor nu och i helgen följde jag med några locals ner till Margaret River, eftersom jag hade en långhelg ledigt. Här kommer en kort sammanfattning över helgen.

Fredag: I bilen påvägen till surfingen fick jag en lektion i hur jag ska agera om en haj skulle cirkulera runt min bräda i havet, vilket fick mig lagomt nervös... (Men jag sitter ju här idag så, tadaaaa!) Lyckades ta 1,5 meters vågor med en 6,4 bräda, vilket förstås inte säger så mycket för de flesta, men gjorde mig nöjd med dagen.

Lördag: Vågorna var större och jag kämpade mest med att överleva, dock såg jag delfiner hoppa i vågorna vilket helt klart var dagens höjdpunkt!

Söndag: Åkte vi ner till den vanliga stranden för att titta till Surf tävlingen, där hann vi bland annat se Kelly Slater & Tyler Wright. Allt ser så sjukt enkelt ut när de hoppar omkring på vågorna, häftigt och imponerande.

Måndag: Enda dagen solen inte var med oss, utan en heldag med skyfall var på menyn istället. = Perfekt väder för att besöka en av Margs kända grottor. Jewel Cave.
http://www.margaretriver.com/operators/7707-jewel-cave-augusta?product_type=tours

Förutom surfingen och grottorna är Margs också känd för alla vingårdar, så en dag måste jag tillbaka och ta en vinprovning tur!
Påväg hem idag såg jag också mina första vilda stora röda kängurus. Bra helg med mycket roligheter. Nu är jag hemma i Perth och hos familjen igen.
- jag lovar att lägga upp alla fina bilder, så fort jag skaffat mig en dator...

hörs hej! // Stine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Evelina & Stine

Läs om våra äventyr när vi backpackar oss genom australien.