To live in a bag

Vi kommer aldrig att dö.

Kings park

Publicerad 2014-04-18 19:03:16 i Eve Perth,

skypade med nästan hela tjocka släkten idag, då alla befinner sig i göteborg. så himla mysigt, fast lite ledsen blir man ju också.  Vill ju bara krama om alla!
 
 
en sak jag börjat göra är att längta efter riktigt mat så himla mycket.
Det är en sak jag faktsikt tycker är väldigt dåligt här i australien, all mat är nästan halvfabrikat. 
jag tror jag inte mött en som bor i australien som inte köper dom färdigboxarna för att baka kakor. 
dom man bara blandar i vatten, börjar bli trött på spagetti och köttfärssås gjort på domino-sås.
Min famlij var så imponerad när dom såg mig stå och rulla köttbullar, vara göra det när vi unde köpa färdiga på ikea?
 
Men var det inte tio gånger roligare när 6 åringen stolt hade berättat i skolan att hon hade hjälpt mig rulla egna svenska köttbullar. :)
just nu är det iallafall påsklov här i två veckor, skönt då mamman är hemma och jag inte behöver ha alla tre själv :) glad påsk osv, här äter man tydligen bara fisk på långfredagen(good friday)
 
Idag tog vi en liten utflykt till Kings park, den botaniska garden i Perth. tog lite bilder på den "lilla" staden  för en gång skull :)
men bjussar bara på två, heehe, ska se kängas på söndag igen, wiho, älskar dom.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-21 19:36:20

mysigt trevlig påsk gumman vi längtar efer dig mamma o pappa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Evelina & Stine

Läs om våra äventyr när vi backpackar oss genom australien.